Menü Expand Yenile

FLAŞ…FLAŞ…FLAŞ…

ISPARTA-KONYA DUBLE YOLU’NUN EĞİRDİR GEÇİŞİ İPTAL Mİ EDİLDİ?!!! PEKİ, ŞİMDİ NE OLACAK?

Yayınlanma Tarihi: 11.04.2013 07:14

 
FLAŞ…FLAŞ…FLAŞ…
 
BU HABER,SADECE HABER 32’DE VAR!!!
 
ISPARTA-KONYA DUBLE YOLU’NUN  EĞİRDİR GEÇİŞİ İPTAL Mİ EDİLDİ?!!!  PEKİ, ŞİMDİ NE OLACAK?...
 
HABERİN KAYNAĞINA ANKARA TEMSİLCİMİZ
TARHAN ULAŞTI…
 
 
Isparta kamuoyu, ISPARTA-DEREBOĞAZI-ANTALYA DUBLE YOLU için,hop oturup hop kalkarken, KONYA-ISPARTA DUBLE YOLU’nun EĞİRDİR geçişi, “EĞİRDİR GÖLÜ ÖZEL HÜKÜMLERİ” ne takıldı.
 
Ankara Temsilcimiz usta yazar Zeki TARHAN, haberin kaynağına ulaştı ve her zaman olduğu gibi, halkı doğru bilgilendirme ve kamuoyunu objektif olarak oluşturma adına,HABER 32 okuyucuları için, önemli bulduğumuz bir gelişmeyi, FLAŞ HABER olarak sizlerin istifadesine sundu…
 
DEREBOĞAZI Yolunun, Akdeniz’e ulaşmadaki önemini kavrayan Isparta’lı, bununla yetinmeyip, Eğirdir-Isparta-İzmir Demiryolu ulaşımını, bir nostaljik gezinti olarak zaman tünelinde izlerken, Konya-Isparta Duble Yolu’nu da büyük bir özlem ve iştah ile bekliyor…
 
Bu bekleyişte, her şey istenildiği yada umulduğu gibi olmuyordu. ISPARTA-EĞİRDİR Bölünmüş Yolunun Eğirdir geçişi, Göl doldurularak yapılmıştı. O zaman,ne Eğirdir Gölü Yönetim Planı vardı ve ne de ÖZEL HÜKÜMLER.
                                                                ***
Isparta-Konya Duble yolunun Eğirdir geçişinde,kamulaştırılması gereken fiziki mekânlar vardı. En önemlisi de, eski adı Su Ürünleri Araştırma Enstitüsü olan ve yeniden yapılandırma sonucu, Akdeniz Su Ürünleri Araştırma Üretme ve Eğitim Enstitüsü Müdürlüğü EĞİRDİR BİRİMİ olarak ismi değişen bu Kurumumuzun, Köprü Başında İdari Binası,Lojmanları,Balık Havuzları ile diğer yapıları vardı ve bu yapılarında yıkılıp kamulaştırılması söz konusuydu.
 
Çünkü, Eğirdir geçişindeki mevcut yol; gerek yatay,gerek düşey ve kapasite yönünden yetersizdi ve de standart dışıydı…Elbette ki,günümüz koşullarına uygun hale getirilecekti…
 
Eğirdir geçişinin yol sorununun çözümü için yapılan çalışmaların,üç yıldır sürdürüldüğü de bilinmekte…Ne var ki,bugüne dek kesin bir çözüm bulunamamış ve sonuçlandırılamamıştır.
                                                              ***
MEVZUAT HAZRETLERİ, Isparta-Konya Duble Yolunun EĞİRDİR GEÇİŞİ’ne izin vermiyordu…Çevre kanunu vardı ve bu yasaya dayanılarak çıkarılan Su Kirliliği Kontrol Yönetmeliği. Bu Yönetmelik; aslında katı hükümler içeriyordu.Geçmişte,kimi Eğirdir Belediye Başkanları, bu katı hükümler yüzünden “ellerinin-kollarının bağlı” olduğundan yakınır ve bir çivi bile çakamadıklarını dile getirirlerdi…
 
…Ve EĞİRDİR GÖLÜ’nün hızla ötrofikasyon sürecine girmekte oluşu,Merkezi Otoriteyi harekete geçiriyordu…Yerel Yönetimle birlikte,EĞİRDİR GÖLÜ YÖNETİM PLANI hazırlanarak yürürlüğe konuldu ve Göl’ün koruma-kullanma kriterleri belirlenerek, temiz içme suyu rezervuarı olan EĞİRDİR GÖLÜ, sürdürülebilir bir konuma getirilmiş oluyordu…  
                                                            ***
 
Eğirdir Gölü Yönetim Planı da yetmemişti. Yine Su Kirliliği Kontrol Yönetmeliğine göre,”ÖZEL HÜKÜMLER” çıkarılması kaçınılmaz oldu…Bütün eylem ve işlemler,Havza Koruma Planı çerçevesinde yapılacaktı ve EĞİRDİR GÖLÜ ÖZEL HÜKÜMLERİ,  Eğirdir Gölü’nün Anayasası idi.
                                                            ***
Bakın,bu anayasada neler vardı: Eğirdir Gölü Özel Hükümlerinin mutlak koruma alanları başlığı altında yayımlanan; Göl Koruma Alanı  ( e ) şıkkı ve kısa mesafeli Koruma Alanı ( d ) şıklarında bu alanda,YENİ BİR KARAYOLU GÜZERGÂHI OLUŞTURULAMAZ. Mevcut Karayollarında yapılacak tadilat ve yol genişletme çalışması, “DOLGU YAPILMAMASI ŞARTIYLA” ve Bakanlık uygun görüşü doğrultusunda yapılabilir,Karayollarından kaynaklanan yüzey akışı sularının arıtılması zorunludur.  
   
                                                           ***
…Evet, Isparta-Konya Duble Yolunun Eğirdir geçişinde,Yol genişletmeye Çevre Ve Şehircilik Bakanlığı izin vermiyor…Yol,bu haliyle kalacak…Trafik,nasıl olursa olsun.Mevcut kamulaştırma alanı 22 metre. Bu yetmiyor tabii…Zaten,Platform genişliği de 32 metre.Bu yetmediği için de STANDART YOL değil.
 
Peki,şimdi ne olacak?...DEMİREL’in bir sözü var hani.Ne diyordu BABA:” Demokrasilerde çare tükenmez”  Madem ki Göl kenarında yapılaşmaya izin verilmiyor, Karayolları da çareyi bulacaktı elbet… Ve bulmuştu da…Trafik yoğunluğu olan KONYA-İZMİR bağlantısı, YALVAÇ-SENİRKENT Devlet Yolunun BÖLÜNMÜŞ YOL haline getirilerek sağlanacaktı…
 
…Ve alternatif çözüm de böylece bulunmuştu…İşte size, “BİR YOL HİKÂYESİ”
 
YORUMLAR


Es Aksu Bel Başk Admir (26.08.2013 21:31)

En mantıklı güzergah eski NATO YOLU olan İZMİR-ADANA güzergahını canlandımaktır.Yani bulun Isparta hattı ISPARTA-EĞİRDİR-AKSU-Y.BADEMLİ-KURUCAOVA-BEYŞEHİR.Ne göle zararı var nede çevreye.Hemde Isparta-Konya yolu 80 km kısalıyor ve yol duzleşiyor.

M AYDSL (14.04.2013 16:50)

VEKİLLERİMİZİN TAMAMINI GÖREVE ÇAGIRIYORUZ ALLAH RIZASI İÇİN GELENDOST GELENİ GİDENİ OLMAYINCA DOST TA BULAMAZ OLDU DÜŞMANDA KEŞKE KARADENİZLİ OLSAYDIK

gsdgsd (13.04.2013 11:14)

zaten ıspartayı düşünen mi var ısparta millet vekilleri meclise kaç tane soru önergesi verdi ki başbakanda demedi mi ıspartaya yapılan yapılmış bir şey yapmaya gerek yok diye başbakan gelir açılmış şeyin ikinci üçüncü açılışı yapılır sonrada hizmet vermiş gibi gösterilir gidin Allah aşkına.

Balıkçı Rıza (12.04.2013 09:58)

Boşverin. Eğirdirde sakin bir şehir olsun. Öğrenci de gelmesin, Ispartalılar felanda gezmeye tozmaya gelemesin, piknik alanlarına parklara felan gerek yok. Millete yedirecek balığımızda yok zaten. Sakin sakin keyfimize bakalım.

rast (11.04.2013 12:07)

ya bu ne biçim haber şu var bu yok bu yol buraya yapılamaz diye.devlet istedi mi yapılmayacak diye bir şey yok.adamlar dağları delip tünelle geçit veriyorlar.bir eğirdir yolunu mu halledemeyecekler.yeterki devlet istesin.ha bi de tabi hükümetin gönlü edilsin.anlayan anladı.

ıspartalı (10.04.2013 18:57)

ulan bu Isparta da Antalya gibi konya kendi başına bir il değil midir. bunun kendi mimarlar odası valisi özel idaresi karayolları işletme şeflikleri yok mu. şehire 5 ytıldızlı otel yapılır Antalya mimarlar odası dava açar. şehirin üniversitesi var su ürünleri fakültesi Antalya akdeniz üniversitesine bağlanır. şehire duble yol yapılacak şehircilik bakanlığının eğirdir gölü özel hükmüne bağlanır. bü özel hükmü niye Isparta il idaresi yada eğirdir belediyesi yapmamıştır. ıspartanın kurum yada kuruluşları niye ıspartaya sahip çıkmaz. bu yol ıspartanın doğuya açılan kapısıdır. ne yapıp yapılıp bu yol yapılmalı. gerkirse eğirdr belediyesi Gelendost belediyesi Isparta belediyesi ortaya belediye imkanlarını koyup yapmalıdır yeter artık sürekli bir yerlerden izin yada icazet alınmasına ISPARTA KIR ARTIK BU PRANGALARI yeri geldiğinde kanun dışına da çıkılır çünkü belkide kanunlar ıspartanın gelişmemesi içindir

bir çaresi (10.04.2013 18:17)

tarihi osmanlı yolu kullanılsın o hat oldukça uygun